Sayang korang!!

Friday, March 11, 2011

tak sabar nak ada anak





Mesti korang terkejut kan?? anak?? hahaha..btw tadi aku kena tolong akak aku anta anak2 pegi skolah..kejut dorang bangun, mandi, makan dan sapu bedak kat pipi banyak2..siap2 then anta pegi skolah, terkenang sekejap masa aku kecik dulu ayah anta pegi skolah...waaa alangkah best bole putarkan balik masa..sgt best!! haha..


Ok lepas siap2, aku start moto panaskan enjin then anta anak buah yang darjah 2 tu pegi skolah..sampai je depan pintu skolah dia salam aku, cium pipi kanan kiri, muwahhks!! 




Time tu aku rasa terharu yang amat..camnie lah perasaannya kalo dah jadi bapak nanti kan?? sgt best!! ahhaha..melambai2 tangan budak tu ckp blaja rajin dan jangan nakal..dalam perjalanan balik plak singgah dekat warung beli sarapan untuk anak2 kat umah tu dua orang..sampai je tgk dah siap dua orang tuh dengan berpakaian sukan (tadika), sorang 5 tahun dan akaknya 6 tahun..makan2 kejap lepas tu anta dorang dua orang plak, memang rasa cam bapak dorang lah..ahha,


Kekadang aku duduk termenung terfikir camna lah nanti aku ada anak kan? Apakah kerja aku nanti ? kukuh x kewangan..so conclusionnya aku nak blaja betul2, cari keje bagus2..keluarga nanti xde lah susah, aku xnak sampai anak aku susah..satu lagi tujuannya ialah aku nak jadi contoh kepada anak buah aku yang lain..ibarat arwah mak aku slalu ckp " hah tgk contoh akak n abg, pilih nak jadi yang mana satu?" kata2 tu tersemat rapi di jiwa aku..Semangat2!! hehe


Kata - kata pujangga

" tengok abg dan akak? pilih nak ikot yang mana besar nanti ! " ( mak )
" kita mesti tunjuk contoh yang terbaik kepada anak buah, jgn kita ikut dorang.." ( nenek )



nie yang sulung (mastermind semua kerja)


paling kecik (yang nie slalu manja2 ngan aku)


yang pompuan tu kedua (pengikut setia abgnya) **eh baru perasan semua x pakai baju! haha

8 comments:

NurLailatul said...

lawak rr ko nir azli

Budak Giler Cadbury said...

budak2 takpe tak pakai baju kan2 hahahahah

jom singgah blog nina jom..

http://ninacadbury.blogspot.com

muH-d Azly said...

laila : lawak plak dah..aku ckp betol nie, hahahah! **btw sape la nak mngandungkan anak aku?! wakkaka!

nina: yes2..time kte kecik2 ok je bogel depan org ramai..hahaha,

ok i will

muH-d Azly said...
This comment has been removed by the author.
umMul daNish said...

aku suka pos ni..bkn ang je yg igt pesan arwah mak ang..aku pun skli igt...hahaha..blaja la leklok..nt anak2 xssh..

muH-d Azly said...

ummu danish : plak dah? ang ingt gak? mesti ang salu dengar aku ckp~ hehe..tahu xpa, xnak keluarga susah..chaiyok2 semua!

Just Me said...

ang jgn risau la weh... kewangan ang kukuh pnya.. ang kn ada ccent hehehe

muH-d Azly said...

wani : hah x semestinya ada ccent kewangan kukuh..skrng nie semua nk penglaman n kemahiran..takot wehh

Jom tgk kisah lain plak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...